Potrzeby hotelu i jego gości jakie zaspokaja oprogramowanie dla hoteli

recepcja w hotelu obsługa hoteluKażdego dnia w hotelach meldują się miliony osób podróżujących po świecie. Branża turystyczna istnieje stosunkowo od niedawna. Jej rozwój determinowany jest przez powiększanie się zamożnej klasy średniej, zmianę podejścia do kwestii życia i wypoczynku, jak również ważne stały się niskie ceny, które sprawiają, że obiekty, oraz oferowane przez nie usługi hotelowe i dodatkowe są dostępne dla wielu osób.

Różne hotele – różne ceny

Jednym z podstawowych kryteriów jakimi kierują się współcześnie osoby poszukujące noclegu są ceny oferowane w obiektach hotelowych. Szczególnie ważne okazuje się tutaj konkurencyjność, szczególnie na rynku rezerwacji hotelowych dokonywanych przez internet.

Oczywiście nie każdy obiekt może pozwolić sobie na konkurowanie z obiektami o odpowiednio niskiej klasie. O ile pogoń za klientem jest ważna to jednak część hoteli nie skupia się jedynie na obniżaniu cen, ale konkuruje z innymi hotelami oferowaną jakością.

Również wśród osób zainteresowanych pobytem w hotelu liczą się dodatkowe usługi oferowane przez dany obiekt – to przede wszystkim usługi sprzątania, pralni, telewizji hotelowej, ale też dodatkowe atrakcje oferowane przez obiekty noclegowe. Obiekty hotelowe, które nie chcą jedynie skupiać się na oferowaniu noclegów i wyżywienia dbają o odpowiednie atrakcje dodatkowe, którymi mogą przyciągnąć gości.

program hotelowy

Oprogramowanie wspierające hotele w zarządzaniu

Coraz większa ilość atrakcji włączanych w cenę pobytu, czy też oferowana osobno gościom hotelowym wymaga odpowiedniego zarządzania. Posiadanie samego hotelu czy pensjonatu to jedno, a zarządzanie dodatkowo basenem, strefą SPA czy wypożyczalnią sprzętu sportowego wymaga odpowiedniego oprogramowania komputerowego dzięki któremu możliwe jest nie tylko fiskalizowanie bieżącej sprzedaży, ale również dzięki synchronizacji z centralną bazą programu hotelowego można naliczać i wysyłać rozliczenie za poszczególne usługi do otwartego rachunku prowadzonego przez recepcję – wygodne dla hotelowego gościa jak również i obsługi hotelowej.

Statystyki i rozliczenia w programach hotelowych Chart

recepcja w hoteluDobrym przykładem oprogramowania hotelowego, z którego warto korzystać w przypadku zarządzania średniej wielkości obiektem jest program Chart (zobacz: http://www.chart.pl/oprogramowanie-dla-hoteli). To oprogramowanie umożliwiające zarządzanie rezerwacjami hotelowymi, personelem przydzielonym do konkretnych zadań związanych z obsługą danych gości hotelowych, ale też umożliwiające wysyłanie konkretnych zleceń i zbieranie rozliczeń z obiektów wchodzących w skład resortu hotelowego – restauracji, wypożyczalni sprzętu, strefy SPA.